KÖPVILLKOR

Kontaktinfo:
Gastrohopen.se
MoreAlive AB (ägare)
Vita Liljans Väg 55
12760 Skärholmen
Sverige
VAT SE556839754001
Tfn: 08 408 00 440
Kundtjänst via email: info@gastroshopen.se
Köp
Vid beställning träffas avtal när Gastroshopen.se bekräftat beställningen genom en epostad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen sker med automatik av Gastroshopen.se databas.
Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss.
Vid eventuella felaktigheter i t ex leveranstid,  pris etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Pris
På webbsidan kan man välja att se priserna ex. eller ink. moms. Fraktfritt vid köp över 8000 kr.
Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter mottagande av din order. Vissa produkter är beställningsvara och då står antal leveransdagar angivet.
Leveranser
Vi levererar inom Sverige direkt från våra leverantörer, så ordern kan komma med olika distributionsbolag i olika sändningar.
Frakt ex. moms
<999   kr  200 kr
>1000 kr  350 kr
>8000 kr  fraktfritt.
Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, t ex då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Transportrisken
Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
Outlösta paket
För paket som ej hämtats ut och gått i retur till oss, debiteras en avgift på 300 kr inkl moms för att täcka gastrohsopen.se:s utgifter för frakt och administration.
Betalning
Vi använder Klarna Checkout med dess olika betallösningar. Registrerade företagskunder med speciellt avtal skickas faktura direkt från MoreAlive AB.
Tänk på att fakturan skickas per epost som angivits vid registrering.
Restnoterade varor
Om en vara är restnoterad kan du se datum då den beräknas i lager igen.
Produkten är då beställd och på väg till vårt lager från vår leverantör. Notera att datumet du ser endast är ett preliminärt datum.
Har du fler artiklar i din beställning som finns i lager, skickas de direkt samma dag till dig, och varan som är restnoterad skickas fraktfritt senare, när den kommer i lager.
Ångerrätt i 30 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp och återfå den summa du betalt inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligen oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt öppna och undersöka den. Gastroshopen.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen.
Ångerrätt 30 dagar gäller ej företag.
Kontakta info@gastroshopen.se om du vill utnyttja din ångerrätt.
Varor som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad utan undantag. Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kollinr. för eventuell spårning.
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Gastroshopen.se tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt.
Skulle varan vara skadad eller fellevererad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst för att få reklamationen godkänd.

Vid alla returer krävs att kunden sparar sitt kollinr och kvitto för eventuell spårning. Vid retur skall varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.

Återbetalningar
Gastroshopen.se ersätter endast frakt på godkänd reklamation, dock endast de billigaste försäkrade fraktalternativet Posten erbjuder, mot uppvisande av kvitto.
Ej godkända Reklamationer sparas i vårt lager i 3 mån för eventuell retur till kund efter kunds önskemål. Vid kontokortsbetalning så återbetalas beloppet alltid till kontot som användes vid köpet. Man behöver ange clearing och kontonummer vid återbetalning på ordrar som är betalda med faktura, förskott, direktbetalning eller postförskott. Om Klarna har använts vid betalningstillfället så hanterar Klarna AB återbetalningen efter att vi har registrerat och godkänt er retur.
Ej utlösta varor
För paket som ej hämtats ut och gått i retur till oss, debiteras en avgift på 300 kr inkl moms för att täcka Gastroshopen.se:s utgifter för frakt och administration.
Sekretess och säkerhet Personuppgifter
All hantering av konsumentens uppgifter sker krypterat med högsta säkerhetsnivå, med hjälp av ett SSL-certifikat.
Gastroshopen.se behandlar konsumentens personuppgifter i enlighet med gällande Integritetspolicy.
Tvist och Force majeure mm
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal från Gastroshopen.se, som gör att Gastroshopen.se ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att Gastroshopen.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Cookies
En cookie är en liten datafil som lagras på din dator utav din webbläsare. Cookies används för att göra besöket på vår webbutik så bra och effektiv som möjligt samt för att analysera besöksstatistik.
Du kan själv enkelt stänga av lagringen av cookies via inställningar i webbläsaren. Att stänga av cookies kommer tyvärr innebära att det inte är möjligt att lägga någon beställning på Gastroshopen.se.
Åldersgräns
Vi godkänner ej beställningar från personer under 18 år utan målsmans godkännande.
Förbehåll
Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem, slutförsäljning eller massbeställningar. Vid felinformation har du som kund rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen.Vi förbehåller oss rätten att stoppa och kreditera massbeställningar eller beställningar från återförsäljare.
Numera finns en plattform för EU:s konsumenter och näringsidkare man kan vända sig till, dock endast vid gränsöverskridande e-handel. Denna onlineplattform syftar till att ge samtliga berörda parter en ingång för prövning utanför domstol av tvister som uppstått, du hittar den på https://webgate.ec.europa.eu/odr